۲۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۰

حسینی اراکی:

همایش وقف و رسانه در کرمانشاه برگزار می شود

همایش وقف و رسانه در کرمانشاه برگزار می شود

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: برای هفته وقف برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده که برگزاری همایش وقف و رسانه در کرمانشاه از مهمترین آن ها به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی ظهر دوشنبه و در نشستی خبری، به نزدیکی هفته وقف اشاره کرد و گفت: این هفته از 27 صفر آغاز خواهد شد و به همین مناسبت برنامه های مختلفی نیز طراحی شده است.

وی برگزاری همایش وقف و رسانه در استان را یکی از برنامه های اصلی اداره اوقاف در هفته ذکر شده عنوان کرد و گفت: این برنامه به عنوان دومین همایش وقف و رسانه در استان برگزار خواهد شد و هدف از برگزاری آن هم ایجاد زمینه و آمادگی لازم در رسانه های مختلف جهت استفاده از ظرفیت های رسانه ای در راستای استفاده درست از این سنت حسنه است.

حجت الاسلام حسینی اراکی شعار این همایش را وقف، رسانه و حماسه اقتصادی عنوان کرد و افزود: در این همایش از خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال در حوزه وقف و بقاع متبرکه تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در ادامه به ارائه عملکرد رسانه ای این اداره کل در 9 ماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 300 خبر در خصوص اوقاف و برنامه های آن در خبرگزاریها، سایتها و مطبوعات استان درج شده است.

حسینی اراکی افزود: در این مدت همچنین یک هزار و 750 دقیقه برنامه در سیمای استانی زاگرس نیز به نمایش درآمده است.

وی همچنین با بیان اینکه پرداختن به سنت حسنه وقف از گذشته های دور در کشور ما وجود داشته است، گفت: به جرات می توان گفت که این سنت در طول تاریخ به گونه ای تمدن ایرانی را شکل داده و ایرانیان در مقاطع مختلف و به فراخور شرایط خود نسبت به آن اقدام کرده اند و میراث جاودانی را از خود به یادگار گذاشته اند.

حسینی اراکی در پایان، برگزاری نشست های خبری، برگزاری همایش تکریم امامزادگان، برگزاری همایش دست های مهربانی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم به ویژه در ماه مبارک رمضان و برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه خواهران و برادران در رشته های مختلف حفظ، قرائت و ترتیل را از دیگر فعالیتهای صورت گرفته در 9 ماهه گذشته عنوان کرد.

کد خبر 2196592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha